Om bloggen

Här lägger jag ut bilder från evenemang av olika slag, men även vardagsbilder. Köp bilderna från min hemsida.

måndag 24 mars 2014

Toni Rhodin berättar om cirkusfamiljen Mundi


Toni Rhodin, sonson till legendaren Brazil Jack, har nu kommit med andra delen i sin planerade trilogi om cirkusfamiljen Mundi och deras händelserika liv under de senaste dryga hundra åren. 


 











Första delen, Rex Mundivalsen, blev en succé och har fått debutpriset i de svenska bokcirklarnas läsaromröstning för 2013. Den utspelar sig i nutid medan det är det tidiga 1900-talet som är tidsperioden för den nya delen, Stickspår, och den sista delen i denna fiktiva släktkrönika som baserar sig på Rhodin-familjens liv kommer att ha handlingen förlagd till andra världskriget.

Boksläppet var lämpligt nog placerat av förlaget Kira till Cirkus Brazil Jacks tält vid MalmöMässan och beledsagades av såväl musik som ett kort cirkusnummer av ett par lättklädda damer.

 











2 kommentarer:

  1. Bra återgivning av boksläppet även om jag inte håller med om beskrivningen "lättklädda damer". Deras kostymer var mycket genomtänkta och, i mina ögon, både funktionella och vackra. Boken och uppläsningen skapade mindre intresse hos mig än deras uppträdande.

    SvaraRadera
  2. Lättklädd och genomtänkt är inte motsatta begrepp, ej heller moraliskt belastade. Att vara helt utan kläder kan också vara genomtänkt, funktionellt och vackert.

    SvaraRadera