Om bloggen

Här lägger jag ut bilder från evenemang av olika slag, men även vardagsbilder. Köp bilderna från min hemsida.

måndag 4 februari 2013

Muhammad Ali



Med anledning av de senaste dagarnas skriverier om hälsotillståndet för världens störste boxare kan det vara läge att lyfta fram några av hans verbala snytingar.









Muhammad Alis bästa citat:
  "Boxning är det som händer när en grupp vita män ser två svarta män klå upp varandra"
  "Dansa som en fjäril och stick som ett bi."
  "Det är brist på förtröstan som ger rädsla för utmaningar, och jag trodde på mig själv."
  "Det är inte lätt att vara ödmjuk när man är så stor som jag."
  "En människa utan fantasi har inga vingar."
  "Erfarenhet är vetenskapens Moder."
  "Jag är boxningens astronaut. Joe Louis och Jack Dempsey är bara jaktpiloter. Jag är i en helt annan värld."
  "Ju mer jag förändras desto säkrare är det att jag förblir mig själv."
  "Om du så mycket som drömmer om att slå mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar. "
  "Sök kunskap från vaggan till graven."
  “Jag är bäst, jag har bara inte spelat än.” – Inför sin första golfrunda.
  “Jag har ingenting emot Vietcong. Ingen vietnames har någonsin kallat mig ‘nigger’.” – Vägrade ställa upp i Vietnamkriget.
  “Joe Frazier är så ful att han borde donera sitt ansikte till den amerikanska vilddjursbyrån.”
  “Segern är klar långt från alla vittnen, utanför linjerna, i gymmet, ute på vägarna, långt innan jag dansar under ringens ljus.”
  “Jag är inte bara den störste; jag är den dubbelt störste. Jag knockar dem inte bara, jag väljer vilken rond jag ska göra det i.”
  “Jag har sett George Foreman skuggboxas och skuggan vann.” – Inför mötet med Foreman 1974.
  “Jag är så snabb att i går kväll när jag släckte lampan i mitt hotellrum hann jag i säng innan det blev mörkt i mitt rum.” – Inför Foreman 1974.
  “Jag är så elak att jag gör medicinen sjuk.”
  "Det finns ingen anledning för mig att döda någon i ringen, om de inte förtjänat det." – Efter matchen mot Jimmy Ellis 1971 som stoppades i tolfte ronden.
  "En 50-årig man som ser likadant på världen som vid 20 års ålder, har slösat bort 30 år av sitt liv."

Källa: Wikipedia/Aftonbladet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar